Pressemelding -
Instabank tar tydelig utfordrerposisjon med friidrettssponsorat
Instabank tar tydelig utfordrerposisjon med friidrettssponsorat
På lag med alle som vil opp og frem
- Instabanks hjerte banker litt ekstra for utfordrerne som vil opp og frem. Som hovedsponsor for Norges Friidrettsforbund kommer vi til å fokusere spesielt på talentene som står foran det store gjennombruddet. De som jobber ekstra hardt for å ta det siste steget helt til topps, sier Robert Berg, CEO i Instabank.
Instabank er en helnorsk digital bank som ble lansert i september 2016. I høst ble det kjent at banken, som har omlagt 90 000 kunder i Norden og er notert på Oslo Børs, gikk inn som hovedsponsor av Norsk Friidrett frem til 2026.
- Vi er selv en ung bank som utfordrer det etablerte markedet, og mange av våre bedriftskunder er i samme situasjon. Norsk friidrett har utfordret hele verden og gått til topps i øvelser vi ikke trodde det var mulig for nordmenn å bli verdens beste i. Den kulturen har vi lyst til å lære mer om – og bidra til, sier Robert Berg.
Utøvere som Karsten Warholm og Jakob Ingebrigtsen har for lengst etablert seg som verdensenere. Samtidig, i skyggen av disse superstjernene, er det i ferd med å vokse frem en ny generasjon norske friidrettsutøvere som allerede under årets EM i Roma og OL i Paris kan ta nye steg mot verdenstoppen.
- Håvard Bentdal Ingvaldsen (400 meter) markerte seg jo allerede i fjor, og er jo nominert til prisen “Årets Gjennombrudd” under Idrettsgalla i Trondheim førstkommende helg. Vi følger ekstra nøye med på både han og folk som Henriette Jæger (400 meter) og mangekampduoen Sander Aae Skotheim og Markus Rooth. De har alle kvaliteter som vi i Instabank identifiserer oss med, forklarer CEO Berg.
Selv kunne han skilte med god resultatforbedring i året som gikk. Instabank ASA fikk i 3. kvartal et resultat etter skatt på 28,2 millioner kroner, opp 53 prosent sammenlignet med samme periode i 2022. Spesielt lanseringen av bedriftslån i siste halvdel av året bidro til den gode utviklingen.
- Vi tilbyr produkter kundene vil ha til konkurransedyktige betingelser. Mindre bedrifter kan nok oppleve at de ikke får god nok oppmerksomhet fra de store bankene. Det betyr at vi opplever vår satsing mot bedriftslån som et stort marked fremover. Responsen så langt har vært god, og vi har derfor stor tro på at bedriftsmarkedet vil bli en viktig vekstdriver for oss også fremover, sier Robert Berg.
Emner
Kategorier
Instabank ASA er en norsk digital bank, lansert i september 2016, med kontor på Skøyen i Oslo. Banken har som visjon å skape den beste kundeopplevelsen i sitt marked – og har et kompromissløst fokus på tilgjengelighet, enkelthet og innovasjon.
Instabank tilbyr i dag gunstige spareprodukter, forsikringer og usikrede lån til privatpersoner i Norge, Finland og Sverige. I tillegg jobber teamet hele tiden med å utvikle nye produkter og tjenester.
”Vi tenker ikke som en bank, vi tenker som deg.”
For mer informasjon: instabank.no | Facebook | Twitter | Linkedin | Instagram