Pressemelding -
Instabank legger i dag frem resultatet for fjerde kvartal 2017
Nøkkeltall i kvartalet
- Kvartalsvekst i netto utlån på NOK 225 millioner
- Netto utlån på NOK 1,318 millioner
- Kundeinnskudd på NOK 1.805 millioner
- Totale inntekter på NOK 32,1 millioner
- Netto resultat etter skatt på NOK 2,1 millioner
- Sum egenkapital på NOK 283 millioner
Høydepunkter i kvartalet
- Fortsatt sterk utlånsvekst som overgår målene for perioden.
- 221,5 MNOK i fjerde kvartal.
- Vellykket lansering i det finske markedet.
- Soft lansering i fjerde kvartal. Oppnådde 1000 kunder og derav tilgang til det finske gjeldsregisteret allerede i januar 2018.
- Suksessfull lansering av salgsfinansiering i samarbeid med Skeidar i fjerde kvartal.
- Instabank vil fortsette fokuset på salgsfinansiering og varehandel i 2018.
- Merkevarekjennskapen har økt betraktelig
- Etter kun litt over ett år i drift har banken oppnådd 20% merkevarekjennskap i primærmålgruppen.
"Vi er svært stolte over å ha levert et fantastisk første år - når det kommer til både volum, fortjeneste og lanseringer. Vi er trygge på at vi har en solid plattform for videre vekst i 2018," sier banksjef Robert Berg.
Emner
Instabank ASA er en ny norsk digital bank, lansert i september 2016, med kontor på Skøyen i Oslo. Banken har som visjon å skape den beste kundeopplevelsen i sitt marked – og har et kompromissløst fokus på tilgjengelighet, enkelthet og innovasjon.
Instabank tilbyr i dag gunstige spareprodukter, forsikringer og usikrede lån til privatpersoner. I tillegg jobber teamet hele tiden med å utvikle nye produkter og tjenester.
Banken er i all hovedsak eid av norske investorer, og det er ingen enkeltaksjonær som eier mer enn 10 % av selskapet.
”Vi tenker ikke som en bank, vi tenker som deg.”
For mer informasjon: instabank.no | Facebook | Twitter | Linkedin | Instagram